Autoverzekering regelen met een auto die niet van jou is, hoe?

Ik leen een auto van een vriend om op vakantie te gaan, hoe kan ik deze zo verzekeren dat hij nergens bang voor hoeft te zijn? Twee weken op vakantie met Opel corsa naar Hongarije

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K

Antwoorden (4)

het verzekeren van een auto die niet van jou is is niet mogelijk. je kan eventuele schade die jij rijdt ook niet verhalen op jouw wa verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker mag dat wel !

Ja. Als eigenaar mag u natuurlijk zelf weten wie u de auto laat besturen. Rijdt er structureel iemand anders in uw auto, dan dient u dit aan Univé door te geven. Let wel: als die ander een schade veroorzaakt, kan dit wel nadelige gevolgen hebben voor de no-claimkorting die u heeft opgebouwd.

Toegevoegd na 1 minuut:
m.a.w. Je kunt er gewoon in rijden, mist je vriend dat goed vind. Ook is het mogelijk dat je vriend je als extra bestuurder laat verzeker bij veel maatschappijen. Dat kan namelijk ook als je een auto huurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel je verzekeringsadviseur maar, natuurlijk mag jij de auto van een ander verzekeren en de premie betalen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een auto mag gewoon door een ander verzekerd worden. De feitelijke eigenaar kan dan tijdelijk zijn verzekering beeindigen. denk wel na want een verzekering vergoed alleen de dagwaarde ( tenzij het een nwe auto is). Dus alleen met een verzekering heeft bij een total loss schade je vriend geen identieke auto terug en zal het je toch nog wat extra geld kosten. Kijk eens of er niet een simpele clausule is te maken met de verzekering van je vriend.