Hoe kan ik het studentenreisproduct opnieuw aanvragen?

Ik had een Ov kaart met daarop mijn studentenreisproduct. De kaart is kapot gegaan. Een nieuwe aangevraagd. Maar nu kan ik op de nieuwe kaart niet meer het reisproduct laden. Moet ik hem dan gewoon opnieuw (dus voor de 2e keer) aanvragen? Of moet hij eerst geblokkeerd worden op de oude kaart?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Je kunt bij de balie van "een OV-bedrijf laten controleren wat er aan de hand is. De baliemedewerker vertelt u wat u moet doen om weer te kunnen reizen of om uw kaart te deblokkeren.

Als uw OV-chipkaart echt kapot is, ontvangt u een formulier van de baliemedewerker waarmee u de defecte kaart kunt opsturen. Had u een persoonlijke OV-chipkaart, dan vraagt u met dit formulier gelijk een vervangende kaart aan. U ontvangt deze kaart binnen drie weken na opsturen van uw formulier. Vraag uw OV-bedrijf naar hoe u kunt reizen totdat u uw vervangende kaart ontvangt.

Of download het formulier 'Aanvraag vervangende persoonlijke OV-chipkaart' (pdf) of 'Beëindiging defecte anonieme OV-chipkaart en teruggave saldo' (pdf)

Saldo terug
Had u meer dan € 0 saldo op uw defecte kaart? Dan ontvangt u het bedrag binnen 30 dagen op uw bankrekening. U betaalt hiervoor geen administratiekosten.
Abonnement
Als u een abonnement op uw oude kaart heeft staan, wordt deze overgezet op uw nieuwe OV-chipkaart. "

Als je dat formulier "Aanvraag vervangende persoonlijke OV-chipkaart" ziet staan op de site, zie je ook dat de defecte kaart moet worden vastgeplakt op het formulier en moet worden teruggestuurd.
Computoon