Wordt de NS kortingskaart goedkoper met de komst van de OV chipkaart? Of zijn alle abbo houders nu gewoon het haasje?

Mijn partner heeft een NS kortingskaart, daarmee mag ze meerdere mensen meenemen in de trein met dezelfde 40% korting. Als we samen reizen heb ik dus ook die korting, dat zorgt ervoor dat die kaart rendabel is.

Nu krijg je de OV chipkaart en kan ik dus niet met korting reizen, want dat paaltje waar ik hem langs haal weet niet dat ik met korting kan reizen.

Ik ben dus duur uit en mijn partner nu ook, omdat die NS kortingskaart zo ook niet rendabel meer is.

Reizen met de OV kaart is voor ons op de korte ritten met de bus sowieso al 2,5 keer zo duur omdat je niet met dezelfde strippen meer retour kan.

Reizen met het OV wordt wel stervens duur op deze manier, of zie ik dat verkeerd en zijn er andere goedkopere opties? Wij reizen nagenoeg altijd buiten de spitstijd.

Toegevoegd na 33 minuten:
Het gaat dus om 'op termijn'. We kopen nu gewoon een papieren kaartje en hebben er nog weinig last van. Maar 'op termijn' kan dit niet meer. Wat dat 'op termijn' inhoud kunnen ze niet aangeven. Dit staat op de site van de NS: "Papieren treinkaartjes en strippenkaarten kunt u gewoon blijven gebruiken. Op termijn worden ze echter wel vervangen door de OV-chipkaart."

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echt antwoord heb ik niet, wel bevestig ik je commentaar. Advies is al gegeven, koop papieren kaarten...je kunt ze zelfs vooraf al thuis uitprinten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om in de toekomst, straks zijn er geen papieren kaartjes meer. Wanneer geven ze niet aan.
Dit staat op de site van de NS: "Papieren treinkaartjes en strippenkaarten kunt u gewoon blijven gebruiken. Op termijn worden ze echter wel vervangen door de OV-chipkaart."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De NS is langzaam het idee van volledige vervanging aan het loslaten, juist vanwege dit soort issues.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow, dat zou niet gek zijn :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het idee van volledige vervanging van de baan is, dat kan ik me voorstellen: als ik met drie kinderen de bus in wil, dan heb ik vier OV-kaarten nodig, ook al staat er een enorm tegoed op mijn eigen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@honni: ik ben bang dat mijn opmerking alléén over de trein gaat. In de rest van het OV wordt nog steeds volop aangestuurd op volledige vervanging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terwijl ook in bijvoorbeeld Emmen de ov chipkaart totaal onbruikbaar is. tis een zootje!

Het beste antwoord

je bent dus gewoon duurder uit als je straks de papieren kaartjes met korting niet meer kunt kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt meer dat je een statement wil maken, maar goed, ik denk dat je niet goedkopere opties worden en dat de OV-chipkaart eerlijker is, misschien duurder voor de consument, maar ik zie alleen maar voordelen; in Groningen bestaat de stad uit 3 zones, ik woon dicht bij 2 zonegrenzen (elk zo'n 1-2 km van mijn huis), dat houd in dat de OV Chipkaart als ik net aan de andere kant van de zonegrens moet zijn kost het mij minder.
En dat je op dezelfde strippen retour kunt is natuurlijk ook niet de bedoeling; de vervoerder houd namelijk rekening in zijn tarief met per enkele reis X-aantal strippen, anders moet het tarief omhoog.

Tevens kun je zelf nog papieren kaartjes blijven kopen bij de NS, met 40% korting.