Waarom staan lantaarnpalen altijd aan de buitenkant van de bocht?

Waarom staan lataarnpalen alltid aan de buitenkant van de bocht? Dit lijkt mij onlogisch gezien het feit dat als je uit de bocht vliegt er op kan knallen. Dit is toch juist tegenstrijdig met de verkeersveiligheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (4)

Anders is het moeilijker om de hele weg te verlichten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga maar eens hard door een bocht. Je zult zien dat je altijd naar de binnen kant stuurt......net waar jij de lantaarnpalen hebt neergezet :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je moeilijker zien hoe scherp de bocht is. De maximale radius is nu beter zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is voor uitzonderlijk vervoer ook noodzakelijk dat de lantaarnpalen aan een kant staan, omdat je dan met hoge transporten erlangs kunt. Vanwege de redenen die de vorige reageerders hebben gegeven, worden ze aan de buitenkant geplaatst.