Krijg je een adellijke titel na een ballonvaart?

Na een ballonvaart wordt je volgens veel ballonvaartbedrijven(?) gedoopt tot baron/baronnes (sommigen hebben het over jonkheer/jonkvrouw). Is dit de daadwerkelijke adelijke titel? Zo ja, mag / kun je die titel ook echt voeren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, het is allemaal onzin. Ballonvaartorganisaties willen hun klanten graag een grappige herinnering meegeven aan hun ballonvaart. Van de ene maatschappij krijg je een 'ballonvaartdiploma', van de ander een 'ballonvaartbewijs', en een geeft blijkbaar een adellijke titel weg. Flauwekul dus, gewoon een vrolijk bewijs van je ballonvaart.

Nee tuurlijk niet, je kan alleen als adellijke geboren worden of als bewezen is dat je familie bent van een 18e eeuwse adellijk persoon.

Of je hem echt mag voeren weet ik niet. Je wordt wel Baron(es) van 'startpunt' tot 'eindpunt'...

Nee, natuurlijk niet! Wat een flauwekul. Het zou betekenen dat ik van adel zou zijn, wat een onzin!!

Het is ook strafbaar om een adellijke titel voor je naam te zetten als je het niet bent.

Haha echt de meest vreemde vraag die ik tot nu toe heb gelezen op deze site Maar het zal wel supervet zijn als dat zo zou zijn! Eigenlijk best wel een gied idee!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100