De motor van mijn auto de helft onder water

Mijn auto is de sloot terecht gekomen en stond met de motorkap voor de helft onder water. Ik denk dat hij nog wel start maar ik heb dit niet gedaan ondat er water in mijn luchtfilter zat. Wat kan ik nu het beste doen of laten om mijn auto weer draaiende te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
3.2K

Het beste antwoord

Ha, die Sealandboy;

Ik zou voor de zekerheid de auto naar een garage laten slepen. Alle olie eruit laten lopen en de monteur laten checken of er geen water in een (of meerdere van de) cilinder(s) is achtergebleven, want zo ja, dan zal een startpoging fataal zijn. Zo nee; de boel laten opdrogen olie verversen, filters vervangen (en wellicht bougies) en proberen te starten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heeft de motor water binnen gekregen?
( dus is de motor afgeslagen omdat deze water binnen kreeg? )
met een beetje pech is dan echt een of meerdere drijfstangen naar de kl*te, helemaal krom.

het beste is om dit eerst te testen door.
water uit je filter halen> bougies er uit halen> compressie test doen. als er op een of meerdere cilinders al geen compressie meer is ( of verminderd ) dan gaat het een dure grap worden.
als dat nog goed is dan heb je geluk. dan is het een kwestie van olie verversen + filters en hopen dat je motor management ( sensors ) nog leeft. en laat je dynamo testen, je weet niet of dat die nog leeft na een hap kroos.

suc6!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een auto die onder water is geweest heeft niet alleen een probleem met de motor. Alle elektronica en bedrading is zeer gevoelig voor water. Alle bedrading waar stroom op stond tijdens het te water gaan en die onder water is geweest, zal op korte termijn problemen gaan geven.