In Engeland rijd men links. Heeft rechts daar ook voorrang?

Of heeft links automatisch voorrang? Na 6000 km in nieuw Zeeland weet ik het nog niet...!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
2.6K

Antwoorden (4)

Links heeft voorrang, dit is zodat de chaufeur het meest beschermd is. Als je van links komt (komt de andere auto van jouw rechterkant) = de kant waar jij als bestuurder als eerste zit. meest gevaarlijke plek dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Peperkoekenman;

Dan ben je lekker voorbereid het verkeer in gegaan daar. En hebt een hoop mazzel gehad. Omdat het hele verkeer in de Gemenebest andersom is als in de rechts rijdende landen is ook de voorrangsregeling daarin meegegaan; links heeft er dus in het algemeen the right of way.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na duizenden kilometers in Engeland gereden te hebben ..

RECHTS heeft ook daar voorrang !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorrang

Er bestaat geen algemene regel zoals voorrang van rechts of voorrang van links. Bestuurders op een hoofdweg hebben in principe voorrang op bestuurders die uit een zijweg komen. Die voorrangsregeling wordt doorgaans aangeduid op de ondergeschikte weg, bij het naderen van de hoofdweg, op een van de volgende wijzen :
- verkeersbord B1 (omgekeerde witte driehoek met rode rand), soms met de vermelding "give way"
- een dubbele onderbroken witte dwarsstreep en/of een op de grond geschilderde uitgerekte driehoek
- een stopbord (verkeersbord B5) en een dubbele volle witte dwarsstreep

Het verkeer op een rotonde heeft voorrang op de bestuurders die er zich willen op begeven, tenzij anders is aangeduid.