Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Naast het uitdelen van verkeersboetes lijkt het mij ook goed om te belonen als iemand een tijd geen boetes heeft gehad. Wat vind jij?

denk aan, korting op wegenbelasting, korting op verzekering.

Als iemand een beter voorstel heeft voor positieve stimulatie dan hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Laten we eerst maar eens beginnen met strenger straffen en dan bedoel ik niet die 4 km/u prenten.
Voer nou gewoon eens dat puntenrijbewijs in!
Zodra je punten gaat verspelen, je premie omhoog.
Uit die pot kun je dan mensen "korting" geven die zich gedurende lange tijd wel aan de wet/regels houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dat lijkt me een heel goed plan, ik rij al 9 jaar (sinds het halen van mijn rijbewijs dus) boetevrij. Maar ja, waar gaat het geld vandaan komen? Het kan niet uit de boetes betaald worden die anderen wel krijgen, want dat geld is nodig om de politie uberhaupt op de been te houden..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal eens, geen korting maar een beloning van een X% van de betaalde boetes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En als ik 10 jaar niemand vermoord, geen drugs deal en geen gewapende overvallen pleeg, krijg ik dan een bonus op mijn salaris van de overheid? of gaat het belastingtarief dan omlaag? Snap je? Je woont en leeft in Nederland dus moet je je aan de regels houden, ook de verkeersregels. Doe je dit niet dan heb je de kans dat je bestraft word. Wie met vuur speelt moet op blaren zitten :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
edit: veel beter lijkt mij als ze mensen gaan belonen die rijvaardigheid cursussen hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb het over verkeersboetes en niet over moorden e.d.