ik heb een auto gekocht.wie kan uitleggen hoe ik het best mijn bolide in de was kan zetten ?

dus welke middelen en hoe...

14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

trek er maar een volle dag voor uit.
eerst met schoon water zonder toevoegingen het groffe vuil [zand etc.]
dan met warmwater met shampoo van turtle-wax de auto af-cleanen.
zodra hij droog is kan je beginnen met het poetsen [laten glimmen] van de auto.
ikzelf gebruik altijd commandant.
met kleine beetjes tegelijk de poets opzetten let er wel op dat je het goed inwrijfd.
daarna kan je gaan beginnen met het uitpoetsen .
daar kan je wel wat elleboog-stoom voor gebruiken maar het resultaat is het dubbel en dwars waard.

tip.
om je ramen schoon te krijgen zonder krassen en strepen ,
neem een oude krant maak er een mooie prop van die mooi in je hand past en begin maar ,net als bij het uitpoetsen ,te wrijven op de ramen en weer zal je versteld staan van het resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet in de zon. maar +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Handig inderdaad, werkt prima zo'n oude krant. +1
paulus811
14 jaar geleden
Helemaal fout, commandant is een slijpmiddel om een verweerde lak te polijsten. Je slijpt als het ware een dun laagje van je lak af, maar hiermee moet je de auto NOOIT in de was zetten. Gebruik daarvoor een goede was van bijvoorbeeld ProTech (te koop bij Halfords).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet niet of je weet dat je voor elke poets,polijst,of wat dan ook voor klus een commandant soort hebt.
er bestaat niet iets als 1 commandant.
en polijsten doe je met polijst.
poetsen met poets.
en als jij protech een goede was vind heb je er weinig verstand van maat ,vraag maar eens bij mercedes of de bmw dealer wat zij aanbevelen,grote kans dat ze dat huismerkje [protech] niet eens kennen maar commandant wel.
paulus811
14 jaar geleden
Waarom zeg je dan niet gewoon wat jacz moet kopen? Commandant heeft maar één wax en de rest zijn cleaners, slijpmiddelen dus. En met 'huismerkje' praat je compleet onzin, want dat is Protech namelijk niet. Mijn bmw glimt er in ieder geval prima van.
jacz
14 jaar geleden
bedankt en ook de reactie gevers op je antwoord.ook antwoordgever nr 2 is nuttig

Andere antwoorden (1)

Op www.carclean.nl staat antwoord op al je vragen.
Ze hebben ook een uitgebreid gebruikersforum.