Waarvoor is bij auto's ervoor gekozen om de ruitenwissers van rechts naar links te laten vegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een beetje logisch nadenken kom je er zelf wel achter ;)

Antwoorden (3)

Dat is voor het zicht van de bestuurder, in Engeland is het dus andersom.
Je hebt ook wel auto's die van buiten naar binnen gaan zoals een Zafira, dan maakt het dus niets uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oudere auto's hadden wissers die van binnen naar buiten gingen, of de citroen (ben z'n naam kwijt die grote die omhoog kwam wanneer hij gestart werd) ... die had er maar een, was wel een hele grote wisser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stond hij zeker in de wasstraat.???
Grapje.
Heb je wel eens aan de kant van de bijrijder door het raam gekeken? Dat wil je niet aan de bestuurderskant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de wisser van linksonder naar rechts gaat is er links boven een niet geveegde plek, dit heb je niet als de wisser van rechts naar links gaat de wisser staat links recht omhoog. Het zichvlakt is met een van r. naar l. bewegende wisser veel beter.
Bronnen: