De wielen van mijn paardentrailer zitten vast

Hij heeft een tijdje stil gestaan nu wil hij niet voor of achteruit.
Wat kan ik doen om hem weer aan het rijden te krijgen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.7K

Het beste antwoord

Even de auto ervoor zetten en zorgen dat het schuifstuk (rubberribbelding) uitgetrokken is.
Dan even met een hamer tegen de remtrommels tikken en even aan de remkabels "rommelen".
Waarschijnlijk is hij dan wel los.
Je kunt wel het beste even langs een dealer om de remmen na te laten kijken vooral als hij lang stil heeft gestaan kan zich behoorlijk wat roest vormen.
En ik neem aan dat je met levende paarden wil rijden dus veiligheid voor alles.
En vergeet de bandenspanning ook niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meest voor de hand liggend is vastgelopen/-geroeste remmen. Je hebt toch wel de handremhandle boven de dissel naar beneden geduwd?