Is een motor starten in een werkplaats gevaarlijk zo wel welke redenen dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Antwoorden (3)

Het kan gevaarlijk zijn, omdat er in een werkplaats oliedampen of benzinedampen kunnen hangen. Dan is een vonkje niet echt prettig.

Afgezien daarvan is het niet gezond om in een afgesloten ruimte uitlaatgassen te gaan spuien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De auto starten is helemaal geen probleem en moet ook regelmatig gebeuren om de motor te testen. Ze koppelen dan een slang aan de uitlaat om de gassen af te voeren. Als er benzinedampen in de werkplaats hangen zou ik de ARBO ermaar bij gaan halen. Daar wil je niet werken.
Een benzine- of dieselmotor zal altijd wat CO (koolmonoxide) met de uitlaatgassen verspreiden, ook andere dampen en fijnstof zijn gevaarlijk om in te ademen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct antwoord. Daarom doen ze een slang aan de uitlaat die de gassen afvoert.
Als je de werkplaats niet voldoende ventileert of geen goede afzuiginstallatie hebt, kan het levensgevaarlijk zijn. Uitlaatgassen van benzine-auto's bevatten koolmonoxide en dat is giftig. Daarnaast heb je niet eens zo gek veel gemorste benzine nodig om van een garage een tijdbom te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een slecht geventileerde werkplaars zou, als er al benzine dampen hangen, zelfs het dragen van bv nylon kleding al levens gevaarlijk zijn. 1, elektrostatisch, vonkje is dan genoeg....net zoals er een vonkje kan overslaan van je hand naar de auto als je bij droog weer uitstapt en je hand bij de auto brengt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dan is het geen tijdbom maar een booby-trap.