Hoe zit het met verbalen i.h.buitenland

Afgelopen zomer kreeg ik in frankrijk een verbaal voor fout parkeren.Toen ik wilde betalen bleek het gemeentehuis gesloten vanwege vakantie.Heb naderhand niets meer vernomen. Welke landen sturen de daar opgelopen verbalen door naar nederland en hoe moet/kan je daar op reageren .(als je het er bijv.niet mee eens bent.)
Nederland stuurt wel verbalen door naar bijv. Duitsland (standaard?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Antwoorden (1)

Ze sturen die dan op naar het Nederlandse ministerie van justitie. Die ze echter zelf niet gaat innen voor de Fransen. Je komt na enige tijd wel in het systeem te staan van de Franse justitie. Het enige risico is dus dat als je weer in Frankrijk komt, je bij een controle of tolweg alsnog je de boete moet betalen. Zou me er niet te druk om maken, laten zij dat maar doen om jou :-)