Wat is het goede antwoord?

Stond afgelopen vrijdag in een tankstation koffie te drinken en kwam in gesprek met de man naast mij.
Op mijn vraag wat voor werk hij doet antwoordde hij met "ik rijd op een vrachtwagen ".
Maar je rijd toch "in "een vrachtwagen?.
Of is alletwee wel goed Nederlands?.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

ik ken alleen de uitdrukking "op de vrachtwagen"
mijn broer rijdt op de vrachtwagen, en in de vrachtwagen heeft hij een lading bloemen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Op dezelfde manier rijd ik in de bus, en rijdt de buschauffeur op de bus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
krijg jij vast regelmatig een bos ruikertjes zeker rieneke?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pontiac2: je werkt toch ook *op* kantoor, ook al zit je fysiek *in* het kantoor? Met 'op kantoor' bedoel ik tenminste niet dat ik op het dak zit. ;)
Rieneke1
14 jaar geleden
@muts,iedere vrijdag krijgt hij drie grote bossen, en er gaat regelmatig wat mijn kant op :) @pontiac, het klinkt en is misschien niet logisch, maar het wordt nu eenmaal zo gezegd.

Andere antwoorden (3)

ik vindt op de vrachtwagen ook raar klinken,net als...ik zit op de computer,daar zit je toch ook niet op?Maar daarentegen vragen we wel aan kinderen..op welke school zit je?
en daar zitten ze ook niet op...het belangrijkste is,als je maar weet wat de andere bedoelt.of ze er nu in zitten of erop,zal mij worst wezen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik rij op een vrachtwagen komt toch met regelmaat voor.
14 jaar geleden
Dit komt vanuit het verleden toen vrachtrijders nog op de bok van de wagen zaten om de paarden te mennen,nu mennen ze de paarden onder de motorkap van hun vrachtwagen en zitten ze als het ware op de bok van de wagen,terwijl de techniek er voor heeft gezorgt dat ze onder dak zitten en dus in feite in de cabine op de bok zitten.