hoeveel kost een 45 km wagentje en mag je daar al in rijden als je 16 bent en je scootercertificaat heb?

hoeveel kost zo'n 45 km wagentje.. en mag je daar met je scootercertificaat in rijden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
Kimath
13 jaar geleden
ow nee, zo'n jongere die rond crossed in zo'n stom autootje, geen gezicht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt tegenwoordig ook niet van die saaie 45 km autotjes.. die er veel leuk uit zien voor jongeren..
maar mag je daar wel in reiden als je 16 bent en je hebt je scooter certificaat?
Kimath
13 jaar geleden
ik heb geen idee, maar ik vind die dingen er niet uit zien, zelfs die hippe dingen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het juist wel lollig, een jong mens in een oude -mensenautootje. Heb ook wel eens jonge knullen in een DAF zien scheuren, vind ik ook leuk. Veel en veel leuker dan een jonge vent in een BMW (om maar wat te noemen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
T is ook geen auto, het is een brommobiel, een overdekte brommer dus. Een scootmobiel is een gehandicaptenvoertuig. Vanaf november mag je met 16,5 jaar gaan lessen voor B en vanaf 17 als je je rijbewijs B hebt, onder begeleiding van een ervaren chauffeur met een auto de weg op.

Het beste antwoord

Ja je mag op je 16de in een 45 km autootje rijden als je een bromfietscertificaat hebt!
De prijzen zijn afhankelijk van de leeftijd en de staat van het voertuig.
Ik weet dat ze te koop zijn voor minder dan 1000 euro, maar dan heb je een oud en versleten exemplaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
De aanschaf prijs is veel hoger dan bv de aanschaf van een brommer/scooter.
Wil je een betrouwbaar brommobiel zoeken dan moet je toch denken aan een vanaf prijs van ca 2000 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Reken op minimaal 5000 euro, en ja met een am rijbewijs mag je er in rijden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Waar staan de letters am voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Am = bromfietscertificaat
Amadea
13 jaar geleden
Is dan b(f)c niet een logischer afkorting?
Amadea
13 jaar geleden
Dankjewel voor de toelichting. Het zal duidelijk zijn dat ik geen enkel rijbewijs heb.....