hoe komt het dat mijn lampjes van de olie en temp blijven branden terwijl alles ok is met olie?

ik heb een clio en met het rijden gaan de lampjes branden van de olie en temp alles is gecontroleerd maar dat is ok ,toch blijven ze branden

Toegevoegd na 2 uur:
mijn clio is van 1997 best wel oud maar maar die kan niet uitgelezen worden, verder heb ik nog geen problemen gehad met de auto .als ik alleen al zou weten of het kwaad kan als ik er mee zou blijven rijden zo .

Toegevoegd na 2 uur:
mijn clio is van 1997 best wel oud maar maar die kan niet uitgelezen worden, verder heb ik nog geen problemen gehad met de auto .als ik alleen al zou weten of het kwaad kan als ik er mee zou blijven rijden zo .

8 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
jc54
8 jaar geleden
Het zou een massaprobleem kunnen zijn.
Controleer de massapunten van zowel de motor als van de carrosserie. Je zou kunnen proberen met een paar startkabels. Eéntje extra tussen accu (min) en motor, de ander extra tussen accu (min) en carrosserie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Het zou een massaprobleem kunnen zijn."
Ik betwijfel dat, omdat hij zegt dat ze aangaan als hij rijdt.
Als het een probleem met de massa is dan heeft hij het altijd, zoals problemen met de achterlichten wat je vaak bij Franse auto's ziet.

Antwoorden (2)

Ga even langs je garage, ze kunnen zo'n analyse apparaat op de CAN bus aansluiten en in no-time zien waarom die lampjes blijven branden... Het is nu echt gissen..
Als het een goeie garage betreft doen ze dit kosteloos, of maak het zelf zo'n probe met gratis software.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat er niet genoeg oliedruk in het motorblok is.
Ik zou ten eerste de olie en de oliefilter vervangen.
Daarna eventueel de oliepomp controleren (en vervangen).

Toegevoegd na 1 minuut:
of eventueel oliedruksensor