Wie mogen er over de vluchtstrook?

Ik zie allerlei voertuigen over de vluchtstrook rijden, met name tijdens de file. Ambulance, Politie, Wegenwacht, Rijkswaterstaat, de Bus. Toen ik laatst een busje Gevangenenvervoer over de vluchtstrook zag gaan, dacht ik: Er zijn toch nog wel urgentere dingen die niet over de vluchtstrook mogen?

Vandaar mijn vraag: Wie mogen er nou officieel over de vluchtstrook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eindelijk eens een serieuze en netjes uitgelegde vraag. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel. :-)
Is daar behoefte aan hier dan? Ik heb me net pas aangemeld en moet nog een beetje uitvogelen hoe het hier werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die gevangenen moeten op tijd in de rechtbank zijn.

Het beste antwoord

De door het ministerie aangewezen hulp- en pechdiensten bij uitoefening van een taak.
Incidenteel het openbaar vervoer.
Incidenteel, bestuurders van motorvoertuigen bij een opengestelde spitstrook.
Alle bestuurders van motorvoertuigen in geval van nood of pech.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord klinkt weloverwogen, alleen jammer dat er geen bronvermelding bij staat.

Andere antwoorden (2)

Iedereen die een speciale taak heeft voor de staat op burgers na
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lui met officele zwaailampen en jij zelf als je pech hebt maar ga dan beter in het gras staan
En als het een file/vluchtstrook is met een bord er boven