Hoe kan het dat de airbag niet is uit gegaan?

Een paar jaar geleden heb ik een ongeluk gehad. Iemand is met tussen de 50 en 70 op mijn rechter voorwiel gereden. Het was een gigantische klap waarbij ook letsel is opgetreden. Maar de airbag is niet afgegaan (bij mij, als ontvangende partij). Ik zag net een filmpje over airbags en toen kwam deze vraag weer op.

een maand geleden
in: Auto's
Ikhebgeenidee
een maand geleden
defect? uitgeschakeld? niet aanwezig?
Gouranga
een maand geleden
@ikhebgeenidee uiteraard aanwezig, geen melding van defect of uitgeschakeld destijds
Inekez1
een maand geleden
Afhankelijk van type auto / type airbag kan het zijn dat die alleen afgaat bij frontale botsing. Als je auto van opzij geraakt wordt, dan klapt je hoofd niet naar voren op het stuur maar ook opzij. Een airbag op het stuur kan dan juist extra letsel veroorzaken. Veel modernere auto's hebben ook zij-airbags. Die moeten juist wel afgaan bij een zijdelingse botsing.

Geef als eerste antwoord