Mijn peugeot 404 uit 1973 loopt op 3 cilinders. Kan dit te maken hebben met het opnieuw afstellen ven de kleppen?

Vroeger deden ze dit standaard bij een grote beurt. Er komen nu teveel onverbrande gassen naar buiten via de uitlaat. De bobine is recent vervangen, de bougies zijn goed evenals de bougiekabels.

Toegevoegd na 2 dagen:
Als er bij een lopende motor de bouchiekabel van de betreffende klep word verwijderd op de verdelerkap dan veranderd het lopen van de motor niet. Alle andere dingen zijn prima, zoals de verdelerkap ed.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat zou kunnen. Als de klep niet goed sluit vindt er geen ontbranding meer plaats, afstellen dus. Kan trouwens ook een lekke koppakking zijn.....

Het kan zeer zeker te maken hebben met het afstellen van de kleppen, je kunt het beste, zo snel mogelijk, je compressie laten meten. Je zegt dat de bougies en de kabels goed zijn. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat een nieuwe bougie of een nieuwe kabel toch kapot is. Succes

Haq, die Clemens; Te grote klepspeling kan wel zorgen voor slecht onregelmatig lopen en niet goed oppakken van de motor, maar echt op drie cilnders erdoor gaan lopen lijkt me wat sterk. Tenzij er een klep echt gebrkoen is, maar dan zou je waarschijnlijk meer motorschade hebben moeten merken. Misschien elders in je ontsteking; de verdeler of de contactpunten?

Jazeker! Als je kleppen lang geleden gesteld zijn kan je behoorlijk wat speling hebben 'opgebouwd' in de tussentijd. Je kan het overigens vaak wel horen als je kleppen speling hebben, in een extreem geval zal een benzinemotor bijna klinken als een diesel!

Er kan ook een klep verbrand wezen waardoor hij maar op 3 cilinders loopt. Ook zal je brandstofverbruik toenemen.

Denk van niet , Hoe is het de verdeelkap en de rotor ? Heeft deze wagen nog contact punten , condensator controleren . Compressietest (laten) uitvoeren . Is het inlaat spruitstuk niet lek op de pakking of zelfs gescheurd bij die cilinder die niet meeloopt . Toegevoegd na 21 uur: Foutje : hoe is het MET de verdeelkap en de rotor .

het kan ook dat de vonk overslaat op je bobine of op de bogieskabels je kan als de motor loopt luisteren onder de moterkap en kijken dan hoor je of zie je de vonk overslaan het zou vocht kunnen zij rondom de kabels of in da bobinne alles droog maken en met een spuitbus in spuiten die kun je bij een auto zaak kopen en ook de bogies even nakijken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100