Nissan qashqai geel indicatielampje ( met motorbloktekening) brand wat is dit ?

Bij mijn nissan qashqai brandt sinds gisteren op het dashboard een geel indicatielampje ,met een tekening van het motorblokje erin .
Weet iemand wat dit betekend?
Aangezien ik vandaag een aanzienlijke afstand met rijden , zit mij dit niet lekker .
Morgen kan ik pas bij de garage terecht , maar wil graag weten of dit niet iets ernstigs is.
Weet iemand raad?????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
23.5K

Het beste antwoord

de aanduiding die je omschrijft is dat je een motor storing heb. Het kan van alles zijn bv je katalysator, sensor voor de co2 uitstoot maar kan ook een ander soort sensor zijn.
Het kan echt van alles zijn. Morgen naar de garage en ze lezen je auto uit dmv een computer en ze weten gelijk wat er aan de hand is, omdat er een boordcomputer in zit die alles onthoud qua storingen. De boordcomputer word wel weer gereset zodat er geen storingen meer in zit als het verholpen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

waarschijnlijk is het het lampje van de katalysator
je mag er wel mee rijden maar ik zou het niet aanraden

ik heb dit ook gehad met de wagen van het bedrijf {nissan navara}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is het lampje van het motormanagementsysteem en gaat branden als er wat niet klopt, of iets mis is en één van de vele sensoren een storing aan geeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
katalysator lampje
Je rijd waarschijnlijk steeds kleine stukjes. Ga met de auto minimaal 50km de snelweg op en rijd gemiddeld 100 km per uur. Als de wagen langere tijd niet harder rijd dat 50 60 heeft de katalysator geen verbranding.
Als je wel vaak harder rijd ga dan snel naar een garage
13 jaar geleden
Bij mijn auto gaat dit lampje ook geregeld branden als de gastank leeg is en er niet op tijd overgeschakeld word naar benzine, dit betekend dat de lambdasonde aangeeft dat de verbrandingswaarde niet goed is en bijgesteld moet worden ,waarbij het motormanagement systeem het niet meer red om de verbrandingswaardes op het juiste niveau te krijgen ,als ik dan een 100 km gereden heb na gas getankt te hebben gaat dit vanzelf uit. dit lampje geeft altijd aan dat e iets mis is met de verbrandingswaardes en hoe je moet reageren staat in het bijbehorende instructieboekje.
Ook hier geld lees de gebruikershandleiding om te weteen hoe en wat je moet doen en hoe je je voertuig dient te gebruiken .