Wat voor blauw klein lichtje kan er aan een autospiegel zitten?

Zojuist reed ik achter een auto waarbij ik zag dat er bij de linkerbuitenspiegel een blauw lampje brandde. Zoveer ik weet heb ik dit nog niet eerder gezien en ik vroeg me af waar dit voor dient.

Het lampje brandde, voor zover ik dat goed kon zien, aan de buitenkant van de omkapping die om de spiegel heen zit, en knipperde niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Het beste antwoord

ik denk een blauw LED die er zelf op gemonteerd is
want alleen speciale diensten mogen blauw licht gebruiken
en de gewone man /vrouw dus niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee dat blauwe lichtje is een led-je van een Vossor bluetooth handsfree carkit die .Dit is namelijk een autospiegel met een ingebouwde carkit over de bestaande autobinnenspiegel geklikt kan worden.
Prettige Kerstdagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was ook laatst in Essen, zo stond in de krant. Bleek toen kaboutertje te zijn met extra scherpe zaklamp. Is ontsnapt.
Politie NRW stelt onderzoek in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal waarschijnlijk een lichtweerkaatsing zijn van de binnenspiegel via de ruit naar de buitenspiegel.
Tegenwoordig worden wel vaker blauwe LED's gemonteerd, zowel op spiegels als op de motorkap.
Deze LED's mogen er wél opzitten, ze mogen echter niet branden. Autoverlichting dient naar voren toe alleen wit of geel licht uit te stralen, naar opzij is oranje of ambergeel licht toegestaan, en naar achter rood of oranje (m.u.v. achteruitrijverlichting).
jc54
13 jaar geleden
Dat had/heb ik zelf ook.
Dat is Of het alarm, of gwn lichtjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk een eigenaar met een wannabe Sportieve bak zoals een Suzuki Swift, Golf of Peugeot 107. Waarschijnlijk had hij ook zijn Dome lights aan, zodat je hem goed kan zien (je moet ergens mee opvallen toch?).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is er extra opgemonteerd ( alarm ,led ) want niemand mag zulke verlichting hebben , behalve de hulpdiensten