Moet een duitse milieusticker permanent tegen de voorruit zitten?

Dmv de plakstrip, of kan de sticker op een doorzichtige folie geplakt worden en dmv plakband vastgezet worden? Dit ivm belemmerd zicht en weinig gebruik

6 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (1)

Ja, helaas moet de sticker permanent tegen de voorruit geplakt zitten.
De milieusticker kan maar één keer worden aangebracht en niet onbeschadigd van de voorruit worden verwijderd vanwege de speciale lijmlaag.
Dit is gedaan om fraude te voorkomen.

Je bevestigt de sticker aan de binnenkant van de voorruit aan de passagierskant zodat deze goed zichtbaar is vanaf de buitenkant van het voertuig en het gezichtsveld van de bestuurder niet belemmert.

Toegevoegd na 2 weken:
Goede aanvulling van Mtsinot:
Als je de sticker bij de TÜV haalt, krijg je er een brief bij waarmee je zo nodig kosteloos een nieuwe sticker kunt halen, indien de oude sticker beschadigd is.
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je de sticker bij de TÜV haalt, krijg je er een brief bij waarmee je zo nodig kosteloos een nieuwe sticker kunt halen, indien de oude sticker beschadigd is.
SimonV
6 jaar geleden
Bedankt!
Ik heb je reactie toegevoegd aan het antwoord.