Mag je met een "voertuig" als in de link (goedkope elektrische step) op de stoep als je onder de 5 km/h blijft?

Ik ben namelijk op zoek naar een vervoersmiddel voor iemand,dat moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
-Kan ermee op in de stad (in winkels hoeft niet)
-Maar moet niet een te 'invalide' uitstraling hebben.
Het is voor iemand die nog erg jong is, maar niet lang kan staan en lopen. Ze wil namelijk ook een keer gewoon naar de stad, waarbij ze zich veel perttiger voelt (bijv kijken naar jongens e.d.), maar waarbij ze niet na een kwartier al naar huis moet.

http://www.cvrojan.nl/shop/product_info.php?cPath=24&products_id=29&osCsid=r9u0ed3qrpnsv2n3lvfp5c2mo7

Ik probeer haar te helpen, maar ik heb totaal geen idee of er uberhaupt mogelijkheden zijn, en zo ja...wat die zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.2K

Antwoorden (2)

Nee, een elektrische step, die als gehandicaptenvoertuig wordt ingezet- moet als zodanig goedgekeurd en verzekerd zijn. Dit is bij de elektrische step niet het geval. Bij twijfel kan je informeren bij de plaatselijke politie of bij het RDW.
Voor de Segway / Segseat geldt een dergelijke goedkeuring wel, maar deze is behoorlijk aan de prijs.
Zie voor de regelgeving voor gehandicaptenvoertuigen eventueel onderstaande link.
Helaas bestaat er voor mensen met een handicap die ook gebruik willen maken van het trottoir (nog) geen vlottere vervoersmiddelen dan de bekende rolstoel, scootmobiel of Canta. (uitzondering Segway)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dat een elektrische step veel minder een invalide uitstraling heeft dan een scootmobiel.
Ik ken ook eenvrouw die er een heeft.