Welke opleiding moet je volgen om je eigen toeringcar bedrijf te beginnen? (en zelf dan reisjes organiseren met een eigen bus)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
3K

Antwoorden (3)

Geen! Iedereen kan een eigen bedrijf beginnen. Als je echter zelf met de bus wilt rijden moet je daarvoor een rijbewijs D halen. Als je mensen wilt rondleiden door een land of gebied is kennis van het land/gebied en de taal erg handig. Maar dat is wat je zelf wilt

Het is wel verstandig om je heel goed te laten informeren over hoe een eigen bedrijf in zijn werk gaat en wat je dan allemaal moet doen. Dat kan bijvoorbeeld via de KvK: http://www.kvk.nl/bedrijf_starten/orientatie/uw_eigen_bedrijf_in_10_stappen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mtro zou een goed begin zijn. Een toeristische opleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kun je opvragen via het RDW.

De wet zegt dat je voor het verkrijgen van een vergunning moet voldoen aan 3 zaken.
Vakbekwaam (deze is ook te verkrijgen als ervaring bekwaamheid) Of een erkende opleiding welke ook weer bij het RDW op te vragen is.
Kredietwaardigheid en noodzaak (lees aan tonen dat je genoeg werk hebt)

Daarnaast dien je in het bezit te zijn van de juiste rijbewijzen en het chauffeursdiploma.
Verder als reisleider ook nog het diploma, touringcar certificaat