Wat zijn de (verkeers)regels bij deze belijning?

De (provinciale) weg is opnieuw geasfalteerd en belijning aangebracht.
Alleen is het mij niet helemaal duidelijk hoe het werkt.
Het fietspad is ca 1 meter breed, afgezet met een doorgetrokken witte streep, dan komt er een strook asfalt van ca 50 cm, dan is er een onderbroken witte streep.
De rijbanen die resteren zijn krap voor twee auto's die elkaar passeren.
Wie weet wat de afspraken zijn bij deze belijning?

Toegevoegd na 17 minuten:
Zowel voor auto's als ook voor de fietsers?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Die onderbroken witte lijnen zijn alleen om het wegbeeld te versmallen, opdat je langzamer gaat rijden (60 km/u). De doorgetrokken streep mag je sowieso niet overschrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De onderbroken witte streep wil zeggen dat automobilisten daar wel over heen mogen rijden, echter, ze mogen de fietsers daarbij niet hinderen.

Toegevoegd na 49 minuten:
ja, dat geldt ook voor fietsers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag je een doorgetrokken witte lijn niet zo maar overschrijden (rijdend niet, en ook niet om te parkeren), maar dan kunnen auto's elkaar niet fatsoenlijk passeren. Fietsers mag je sowieso niet van hun sokken rijden, dus is feitelijk de doorgetrokken witte lijn gewoon onzin! (maar dat is die hele regeling met die 60km/u en die onderbroken witte lijnen, dus dat past in hetzelfde straatje).