Hoe krijgt een stunt/jet vliegtuig zijn brandstof als hij op de kop vliegt?

Hoe krijgt een vliegtuig zijn brandstof als de brandstof tegen het plafond van de tank wordt gedrukt door de g-krachten?
Zit daar een tweede aanzuig leiding en wordt er van leiding omgeschakeld?
Maar dan stelt zich de vraag wat er gebeurt als het vliegtuig op zijn zij vliegt, 4 leidingen?
Dus dat lijkt mij allemaal niet zo logisch, dus wie heeft de oplossing?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ten eerste gebruikt het vliegtuig geen carburator maar brandstof injectie om het probleem met de vlotter in de carburator te omzeilen. In de brandstoftank zit een flexibele slang met een gewicht aan het eind, het gewicht valt automatisch naar de kant waar ook de brandstof heen valt zodat je een betrouwbare 'fuel flow' hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Ik zeg: +1!