Onderaan een vleugel van de meeste passagiers vliegtuigen hangen vaak torpedovormige aanhansels. Wat zijn dit ?

Ik dacht vroeger altijd dat hier de kerosine inzat, maar daar zijn ze te klein voor, en bovendien kunnen ze bewegen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of dit goed genoeg was voor een antwoord. maar volgens mij zijn dit de kleppen voor het landen, dit zijn beweegbare kleppen. die remmen af bij de landing.
en zijn altijd verstelbaar, voor goede aerodynamica. :)

Het beste antwoord

Dat zijn stroomlijnkappen, ook wel fairings genoemd.

Een fairing is een onderdeel om een egale vorm te creëren en luchtweerstand te verminderen.
Het zijn doorgaans lichtgewicht vormen en kappen die gaten en ruimtes tussen onderdelen bedekken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ze zakken inderdaad mee met de flaps
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt , ik kan nu weer rustig slapen :-)

Andere antwoorden (2)

Ha, die Wimhek;

Ik kan me de grotere modellen wel voor de geest halen en dat waren inderdaad brandstoftanks. Kleinere uitvoeringen zijn me nog nooit opgevallen (my planespotting days are long gone) maar ik kan me zo voorstellen dat het een aerodynamische behuizing is voor antennes en meetapparatuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op bijgaand filmpje is de werking van jouw 'torpedo's' goed zichtbaar!