1 voet = ~30 cm dus 3 voet in 1 meter. Van voet naar meter = delen door 3, van meter naar voet is keer 3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat behoorlijk afwijken als je 12 kilometer hoog zit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je dat klopt maar voor een snelle berekening is het wel redelijk goed.

Andere antwoorden (4)

1 foot = 30.48 centimeters. Dus 1 meter is 100/30,48=3,28 foot

Toegevoegd na 5 minuten:
Meervoud van foot is feet. Dus 3,28 feet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet overal is een ft (ofwel voet) even lang. maar in 1959 is internationaal vastgelecht dat een voet = 304,8 mm = 0,3048 meter. dat wilt zeggen dat een meter 3,28 voet is.
Dus in de luchtvaart is een hoogte van 30.000 voet ongeveer 10 km hoog is.

Toegevoegd na 1 minuut:
net perongeluk verkeerde gekopieerd bij bron.....

er zitten trouwens 12 inches in een voet (een inch= 25,4 mm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is vastgelecht? Da's wel een hele slordige fout hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ok
Internationaal aangenomen dan.........
een Ft (=Foot) is 30.2 centimeter grofweg kun je dus zeggen dat er 3 foot in een meter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met google kan je het heel makkelijk omrekenen.
type in de zoekbalk:
"3000 ft in m"
druk op enter en het antwoord staat bovenaan.