Het heeft wel grote invloed op het trimmen tijdens een vlucht. Maar op de grond niet.

Wel als men van achter naar voren zou gaan met iedereen.

Vrachtvliegtuigen worden op de achterpunt tijdens het laden en lossen ondersteund door een stalen paal om achteroverklappen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In geen geval. Daarvoor is de cabine niet breed genoeg.
Wat wel invloed zou hebben, is als iedereen naar voren of naar achteren zou lopen. Maar daar kan de auto-trim van het toestel wel tegenop.
escape
13 jaar geleden
Dat denk ik niet.

Maar ik heb een keer een bizar verhaal gehoord van een kennis die met Onur Air vloog. Het vliegtuig was nogal leeg en ze hadden moeite met stijgen. De passagiers werd gevraagd allemaal vooraan te gaan zitten, zodat ze beter zouden stijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen, dan zou het niet gaan kantelen.
maar een evenwichtige verdeling van de passagiers over het gehele vliegtuig is wel gunstig voor het brandstofverbruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Hooguit in theorie. Een schuivende lading in een vrachtvliegtuig kan ook voor stabiliteitsproblemen zorgen, dus een paar honderd passagiers zouden dat ook moeten kunnen. Maar omdat er allerlei dingen als gordels, stoelen, deuren en pantries in de weg staan zal die massa van mensen zich waarschijnlijk nooit snel genog als één geheel kunnen verplaatsen om voor de piloten van merkbare invloed te kunnen zijn.