Op welke regio van de luchtvaart word er gecommuniceerd?

Helicopters die boven Katwijk tot den haag vliegen en van Dordrecht tot bergen op zoom met de vlieg posities op de luchtband radio

een jaar geleden
1.8K
jc54
een jaar geleden
Wat bedoel je met deze vraag? In welke regio of op welke frequentie? Of iets anders?
LeonardN
een jaar geleden
Kan je er een verhaal van maken?
Het is nu wat lastig te begrijpen wat je wil weten.
Wat bedoel je met het woord regio?
-Regio Den Haag
-Het deel van de frequentieband
-???
dk
een jaar geleden
Een deel van de frequentieband
dk
een jaar geleden
Regio Leiden den haag Dordrecht tot bergen op zoom positie mhz

Antwoorden (2)

Katwijk – Den Haag: Amsterdam Information op 124,300 MHz. Echt buiten de kustlijn boven zee: idem maar dan op 128,500 MHz.
Vanaf Wassenaar / Zoetermeer komt men in het gebied van Rotterdam en moet men met Rotterdam Tower werken op 118,200, en dat gaat door tot ruwweg bij Spijkenisse / Oud-Beijerland / Barendrecht / Ridderkerk.

Dordrecht – Bergen op Zoom: tot nabij de Roosendaalsche Vliet (iets ten noorden van Steenbergen): Amsterdam Information op 124,300 MHz.
Verderop, dus nabij en zuid van Steenbergen: Dutch Mil Info op 133,350 MHz (behalve ’s nachts, dan neemt Amsterdam Information die taak erbij).
Bovendien moet men vanaf Steenbergen zelf tijdens de openingstijden van de vliegbasis Woensdrecht met Woensdrecht Tower werken op 120,425 MHz.
Bron: https://vfrchart.lvnl.nl/ en dan met name de sidebar met Notes (die kun je apart vergroten).
.
Zie tevens de informatie over een eigentijdse methode waarmee men tegenwoordig de hoeveelheid soms betrekkelijk overbodige radiocommunicatie voor zichtvliegverkeer wat heeft kunnen terugbrengen:
https://www.lvnl.nl/media/4509/poster_lvnl_fis_26juni2020.pdf
Toegevoegd op 25 februari 2023 17:00: bron, tekst
Bordensteker
een jaar geleden
In de luchtvaart wordt er gecommuniceerd op de regio van de luchtverkeersleiding. Deze regio is verdeeld in verschillende luchtverkeersleidingsdiensten die verantwoordelijk zijn voor het verstrekken van informatie en instructies aan luchtvaartuigen.
9 maanden geleden