Mag je tabletten voor de hoofdpijn meenemen in het vliegtuig?

Ik heb van de huisarts tabletten meegekregen voor migraine.
Mag ik die zo mee op vakantie nemen in het vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wanneer je de grens over gaat met medicijnen is het altijd verstandig om een door de huisarts geschreven briefje bij je te hebben in bijvoorbeeld Engels of de taal van het land met daarin de mededeling dat je bepaalde medicijnen gebruikt. Dan kan het geen problemen opleveren.
Als je twijfelt kan je nog een consulaat van het land waar je heengaat bellen en informeren hoe of wat.
Ook kan je nog bij de vliegmaatschappij informeren.