Via welke internetsites kan ik zeer goedkoop heen- en terug naar de Verenigde Staten vliegen?

Ik zoek namelijk vluchten (vliegtickets) naar de volgende bestemmingen:

- Californië
- New York
- Florida

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Vluchten naar de VS zijn de afgelopen jaren flink duurder geworden. Maar als je slim bent kan je er nog steeds voor een redelijke prijs komen.
Realiseer je dat prijzen per dag kunnen veranderen, zowel omhoog als ook weer omlaag. Er zijn ook geen standaard aanbieders/websites die altijd het goedkoopst zijn (let ook vooral goed op de servicekosten die de website zelf rekent!).
Als je echt voor de laagste prijs wilt vliegen, zal je een tijdje de prijzen op verschillende websites moeten volgen. Probeer verschillende vertrek- en terugkomdagen en verschillende vliegvelden (bijv. KLM is erg goedkoop vanaf Antwerpen (ZWE)). Zelf heb ik voor 565 euro een retour naar San Francisco kunnen vinden (vanaf Antwerpen) terwijl alle andere opties rond de 1200 euro waren. Ik zit nu in Las Vegas, over 4 dagen weer naar huis....

Twee goede vergelijkingssites zijn: www.kayak.com en www.skyscanner.nl
Op het forum van Allesamerika (http://forum.allesamerika.com) worden veel reistips uitgewisseld. Ik heb hier ook veel waardevolle inforatie vandaan.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let er op dat als je een KLM reis boekt vanaf Antwerpen je je in Antwerpen afgehaalde treinticket moet laten zien bij het inchecken. Begin je je reis gewoon in Amsterdam dan word je echt geweigerd!!
Utrecht
11 jaar geleden
Klopt. Je moet in Antwerpen je treinticket ophalen. Pas daarna kan je bij de zuilen op Schiphol inchecken. Het gestempelde treinticket echt laten zien hoeft vaak niet. Ik ben netjes in Antwerpen op de trein gestapt en heb op Schiphol bij een zuil kunnen inchecken; niemand die vraagt naar het treinticket (ook niet bij de bagageafgifte).
probeer 'skyscanner'. vanaf Frankfurt kun je vaak goedkoop vliegen, maar dit is eerst wel 500 km rijden. Ik heb zelf 600 euro betaald met kerst een retourtje Miami, terwijl dit via Schiphol het dubbele was. Dit kan dus wel uit (zeker met meerdere personen).

Naar New York ben ik een keer gevlogen via Icelandair. Dus Schiphol - Reykjavik - New York. Ook vrij goedkoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Worldticketcenter
Tix

Worden alle prijzen vergeleken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom een min. WTC is vaak niet zo goedkoop. Tix vindt je ook via de ticketzoekmachines en vaak zijn de prijzen dan een paar tientjes goedkoper dan als je direct op tix boekt
Utrecht
11 jaar geleden
Noem je nu net de twee ticketshops die de hoogste extra kosten rekenen. De vluchten die je bij WTC en Tix vind, zijn vaak prima, jammer alleen dat beide er nog tot 40 euro per ticket aan kosten op gooit (bij het afrekenen).
Skyscanner is al genoemd . Andere opties zijn Momondo en Mobissimo (Let op bij Mobissimo zijn de prijzen in USD)

Kijk ook even op de websites van Aer Lingus en Icelandair.

Air Berlin heeft soms goedkope tickets vanaf Dusseldorf

Toegevoegd na 9 minuten:
Vlieg op dinsdag, woensdag en donderdag. Op deze dagen zijn de meeste aanbiedingen. En natuurlijk ontwijk de feestdagen

Toegevoegd na 23 minuten:
Misschien een rare tip. Zet je cookies uit. Sites herinneren dat je eerder langs geweest bent en geven dan ineens hogere prijs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanochtend hoorde ik op de radio dat de vluchten van klm wereld wijd een korting van 20 tot 40 % genieten, Hierdoor zijn de prijzen ook naar de VS veel goedkoper. Misschien het checken waard (nadeel wel is dat je VOOR oktober moet boeken voor die korting)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het moment boek je het goedkoopste retourticket Miami Florida vanaf € 496.-, New York JFK & New Ark vanaf € 496.-, Orlando ook vanaf € 496.- Kijk maar op de link die ik voor je heb toegevoegd.

Sites als skyscanner werken ook goed met zoeken, maar die moeten er ook aan verdienen, dus gooien ze er altijd een bedrag bovenop.

Verder heb ik ook een bericht gevonden waar heel veel airliners instaan, zodat je zelf nog verder kan kijken.

Ik vind € 496.- voor een retourticket USA echt heel voordelig, normaal betaal je ongeveer € 760.- voor een retour.

Bij vanaf prijzen geldt natuurlijk wel dat je moet zoeken op data, en meestal wie het eerst boekt, boekt het voordeligst.

Hoop dat ik je heb kunnen helpen om je voordeel te behalen, goeie vlucht gewenst!