Ik wil de prijs weten van transport van 1 ton goederen naar Nepal per vliegtuig?

Wie kan daar bij helpen of waar kan ik dit navragen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K
Antoni
5 jaar geleden
Ieder internationaal transportbedrijf/verhuisbedrijf kan je daarbij helpen, of anders doorverwijzen.
paulus811
5 jaar geleden
toch niet die koe he?

Antwoorden (1)

Je andere vraag doet vermoeden dat het o.a. over vervoer van levende have gaat.

Als je volwassen koeien wilt vervoeren, denk ik al gauw aan vervoer in speciale ‘boxen’ voor luchtvervoer.
Die zijn normaal meteen voor een hele vrachtpallet van bijvoorbeeld 125 bij 88 of 96 inch. Zeg maar binnenwerkse maten van 3 bij 2,10 of 2,30 m vloeroppervlak.
Erg oneconomisch om zo één koe te willen vervoeren ...
En dan betaal je ook mee voor het vervoer van de lege stal terug naar de plaats van herkomst.
Vervoer met zulke stallen veronderstelt de inzet van een echt vrachtvliegtuig, dus niet alleen een (widebody) passagiersvliegtuig met onder het hoofddek de bij de widebodies ca. 165 cm hoge bellyruimte voor vracht en bagage.
Dan wordt het echt een kostbare affaire.
Kleinvee zoals een kalf kan wellicht wel in een stal in een vrachtruim benedendeks.
Eventueel zelfs in een box voor eenmalig vervoer, iets van hout dat dan gewoon als een groot stuk vracht op een luchtvrachtpallet voor benedendeks gesjord kan worden en waarbij dat hout dan op de plaats van bestemming achterblijft.
Als je plan een succes wordt, dan kan die stal later wellicht opnieuw van pas komen.

Als het nu alleen over gewone luchtvracht gaat, kun je beginnen met je vraag neer te leggen bij customerservice.spl@afklcargo.com (waarschijnlijk sturen die de vraag dan intern door) of telefonisch +31 20-6498000.

Als het over vervoer van levende dieren gaat: email je goed toegelichte vraag naar live.spl@afklcargo.com
Of bel ze eerst eens op 020-6498007.
Omdat KLM denk ik zelf niet op Nepal vliegt, kan het best zijn dat ze je al meteen naar een ander bedrijf doorverwijzen.

In het algemeen geldt dat je voor gewone luchtvracht betaalt per kilo.
Máár als het niet veel weegt en wél veel ruimte inneemt, betaal je per volume. Want dan kan er minder andere vracht mee op die vlucht.
Als er niet goed andere vracht op gestapeld kan worden, betaal je voor de ongebruikte ruimte bovenop jouw vracht. En zo kunnen er ook nog andere factoren een rol spelen.

In dit geval zou het vooral de vraag kunnen zijn wat voor grote vliegtuigen er überhaupt naar Nepal vliegen.

Nogmaals, leg je bijzondere vraag goed uit om tijdverspilling aan de andere kant van de lijn te vermijden.
Aangezien het landvervoer naar de luchthaven van vertrek en in het land van bestemming óók geregeld moet worden (fysiek en qua papierwerk), kan er nog meer bij komen kijken.
En vervoer van levende dieren vereist extra aandacht en ook daar betaal je voor.
Bordensteker