Zouden vliegtuigen óók strategisch over de grens tanken omdat het dáár goedkoper is?

Zou hierbij de bedrijfspolicy een rol spelen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit wordt wel eens gedaan, het ligt aan de prijs van de brandstof, op veel vliegvelden zal het niet veel schelen kwa prijs, maar als men lange vluchten maakt en via de oliestaten gaat, en vooral afrika is de kerosine vaak zo goedkoop dat het meer voordeel heeft om de tanks goed vol te doen en dus ook meer brandstof te gebruiken om te vliegen. Dus ookal verbruik je meer, dit heeft alsnog meer voordeel omdat de brandstof zo goedkoop is.

Er kan natuurlijk maar zóveel mee dat je niet over je maxium take-off weight gaat, maar dit wordt allemaal berekend van tevoren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zou me niets verbazen dat "vliegtuig benzine" wereldwijd op een zelfde prijs word gehouden of dat er afspraken zijn tussen vliegvelden / maatschappijen om de prijzen op een bepaald niveau te houden. :)

Misschien heb je iets aan mijn toegevoegde link. heb niet heel veel zin om alles door te lezen :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vliegtuigen staan in principe constant binnen de tax free zones.

De prijs zal dus wat anders liggen dan de hoofdprijs die wij betalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou me zeer verbazen als ze dat niet deden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb begrepen dat er wel afspraken bestaan over de prijzen van vliegtuigbrandstofprijzen, anderzijds kan je je wel vol tanken in Tsjaad, maar door het extra gewicht verbuik je ook aanzienlijk meer he. Dus je voordeel wordt wel verkleind, zo niet verdampt. Vliegtuigmaatschappijen proberen altijd met zo min mogelijk brandstof aan boord te vliegen wegens besparingen, dus ik denk dat de prijzen mekaar niet veel zullen schelen. Anders zouden ze dat wel doen.