Er zijn ieder jaar rond de 500 dodelijke slachtoffers. En zo'n 1000 licht tot zeer zwaar gewonden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
De drukte in de lucht is in de afgelopen 15 jaar verdubbeld. Jaarlijks reizen er zo’n 40 miljoen mensen via Schiphol, waarvan bijna de helft op doorreis is. En in de piekuren kunnen er ruim 100 vliegtuigen per uur landen en vertrekken vanaf Schiphol. En dat is alleen Schiphol. Er zijn uiteraard nog veel meer luchthavens in de hele wereld. Ondanks de grote drukte op de vluchthavens, is het aantal ongelukken met vliegtuigen in de afgelopen 15 jaar gelijk gebleven. Per twee miljoen vluchten, stort er gemiddeld 1 vliegtuig naar beneden en bij vliegtuigmaatschappijen die lid zijn van een organisatie die de vliegveiligheid in de gaten houdt, is dit zelfs maar 1 op de 4 miljoen vluchten.

Kijk ook eens bij mijn bron 1.
Het is een link naar een pdf. Daar kun je zien bij bijlage 3 waar er precies fatale ongelukken zijn gebeurt in 2006, hoeveel doden, vluchtfase et cetera.
BIJLAGE 3: LIJST MET FATALE ONGEVALLEN IN 2006

Misschien ook nog wel een interessante link voor je... (bron 2)