Mogen u 2 personen samen 1 koffer gebruiken in de luchthaven?

Ik wil op reis met mijn iemand en we mogen elk maar 10 kg , nu is het makkelijker voor ons om samen 1 koffer te nemen van 20 kg , mag dat?
Brussel Charleroi-Oujda met Ryanair (voor het geval , dat het verschilt per vliegmaatschappij)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.9K

Antwoorden (3)

Dit mag zeker, dan wordt het gewoon bij 1 persoon een koffer geboekt. Bij de ander niet.
Helemaal geen probleem zolang hij niet zwaarder is als het maximum toegestane.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij RyanAir is het trouwens wel vaak dat je een koffer sowieso bij moet boeken. Dit moet je wel even in de gaten houden...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus ik mag mijn 10 kg , bij de andere 10 kg van de andere persoon doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de luchtvaart maatschappij vermeld dat je maar 10kg per persoon mag mee nemen betekend dat niet 20kg voor 1 persoon. Zo rekent de maatschappij denk ik wel. Ik zou voor de zekerheid de maatschappij zelf even bellen. Ik denk namelijk dat het niet mag, ook al komt het theoretisch neer op 10kg per persoon. Voor de zekerheid even bellen want als je moet bijbetalen voor de kilo's is heel duur en moet ter plekke betaald worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk even bij mijn link! dan weet je genoeg.
Nee! dat mag niet... Je hebt het verkeerd begrepen. Je haalt het door elkaar.

Er zijn twee soorten bagage, je koffer die in het ruim van het vliegtuig wordt vervoerd en handbagage, dat is je handtas bijvoorbeeld.

Je mag wel een koffer mee nemen, maar wat jij bedoelt is de HANDbagage. Het is per persoon!
Hieronder staat een stukje uit de link.
Lees dit goed, ze zijn erg streng en dat kost je veel geld anders!

Ryanair Tip: Let op je handbagage
Ryanair heeft strenge regels over handbagage. Valt je bagage niet binnen de afmetingen of is het gewicht te hoog, dan kan het geweigerd worden.

Controleer thuis je handbagage
Ryanair is een van de weinige vliegtuigmaatschappijen die ontzettend streng controleert op handbagage. De kans is groot dat je handbagage op weg naar de gate wordt gecontroleerd op afmetingen en gewicht. Controleer daarom thuis al of je bagage voldoet aan de regels van Ryanair, dat voorkomt onaangename verrassingen.

Maximale afmetingen en gewicht
De maximale afmeting van handbagage is 55 cm x 40 cm x 20 cm. Je mag ook maar één stuk handbagage meenemen per persoon. Dit betekent dat handtassen, laptops, aktetassen en camera’s vervoerd moeten worden binnen dat ene stuk bagage.Het maximale gewicht van handbagage bedraagt 10 kilo.

Toegevoegd na 2 uur:
Uit de bron:

"Elke passagier mag maximaal 2 tassen inchecken tegen betaling van de geldende ingecheckte bagagetarieven, door een keuze te maken uit uit toegestane in te checken bagage van 15 of 20 kilo gedurende het maken van de eerste boeking. ...etc."

Uit deze tekst uit de reisvoorwaarden van Ryanair blijkt dat het antwoord op je vraag JA is.
Er staat dat elke passagier maximaal 2 tassen MAG inchecken. dus dat betekent dat jij niets hoeft en de ander 1 mag, maar ook 2 indien gewenst.

http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden/regulations-checkedbaggage/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neen , ik heb het niet over de handbagage, maar over "de bagage dat in de vliegtuig apart wordt vervoerd".
Dus ik heb 10 kg en de andere persoon heeft ook 10kg , mogen wij dat dan samen in 1 grote koffer doen van 20kg? En dan elk apart de handbagage?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry als je dat bedoelt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij RyanAir mag je nooit een koffer meenemen
zonder daar extra voor te betalen.
Nergens staat: "de bagage dat in de vliegtuig apart wordt vervoerd".
Dat is een onbekende term, want ook een foute zin.
Ik zou dat dus maar eens heel goed nakijken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus voor het duidelijke en uitgebreide antwoord van Jodokus. +
Je mag wel 1 koffer mee nemen maar die mag dan niet meer dan 10 kg wegen omdat dat het maximale gewicht is per koffer laat je hem 20 kg wegen zul je flink moeten bij betalen het is beter om gewoon bijde een koffer mee te nemen van maximaal 10 kg