hoeveel kg/ton kan een zwarte doos houden?

een zwarte doos uit een vliegtuid is ontzettend sterk, hoeveel kg/ton kan erop voordat de zwarte doos het begeeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens http://electronics.howstuffworks.com/gadgets/other-gadgets/black-box7.htm wordt er een test uitgevoerd met 5000 pounds per square inch, dat is ongeveer 350kg per vierkante centimeter.

Belangrijker voor zo'n zwarte doos is echter dat hij heel goed tegen grote versnellingen/vertragingen kan zoals die optreden tijdens een crash. Ook moet hij tegen de druk kunnen die heerst op 6km diepte, in geval het vliegtuig in de zee terechtkomt.
gvrox
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok,
dat is best veel ;)
hartstikke bedankt!

Andere antwoorden (1)

20000 kilo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Waar is dat op gebaseerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vroeg ik me ook af ja ;)
mauricesulman, heb je een link?