weet er iemand of het personeel aan boord van een vliegtuig zelf voor hun eten moeten zorgen of dat ze hetzelfde eten als de passagiers?

en als ze hetzelfde te eten krijgen als de passagiers. Eet al het personeel van het vliegtuig dan allemaal dezelfde maaltijd of moeten ze i.v.m mogelijke voedselvergiftiging allemaal een andere maaltijd nemen.
of is het zo dat er speciale maaltijden zijn klaar gemaakt voor al het personeel van dat vliegtuig?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wat eten de stewardessen?
De tijden van vers gebakken biefstuk en gebakken eieren aan boord zijn voorbij.
Er is een crewtrolley aan boord met wat kant en klare salades, boterhammetjes, cup-a-soup, fruit en snacks zoals ontbijtkoek of sultana. Daarnaast eten zij een warme maaltijd, een soort 2- of 3-vaks magnetronmenu of overgebleven maaltijd uit de businessclass of economyclass. Soms is er een collega heel inventief en wordt er tomatensoep gemaakt van tomatensap en bouillon. Broodje in de oven of zelf iets meebrengen. Als je 100% vliegt is het wel zo lekker en fijn om wat vaker te “weten wat je eet”. Het crewpersoneel maakt zelf een salade of vult de salades van de crewtrolley aan met zelf gekocht voedsel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een vriendin vliegt al jaren bij allerlei maatschappijen. Bij AirFrance-Klm, MartinAirr, Germania en Alitalia is het precies zo. Eten van de crewtrolley. Maar van het aangebroken, overgebleven voedsel van de passagiers moeten zij afblijven.

Andere antwoorden (1)

Personeel op KLM vluchten krijgt de niet bestelde maaltijden uit de business class. Ik heb dit onlangs gevraagd aan een stewardess.

Voor andere maatschappijen kan het beleid natuurlijk anders zijn.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.single2travel.nl/de-beste-trucs-van-stewardessen/11691/
niet zo actueel: 14 september 2012
Restanten wijn bij elkaar doen in een fles en meenemen om op te drinken op de hotelkamer is je baan op het spel zetten
Cabinepersoneel mag in de tien uur vóór het zich moeten melden op het vliegveld, geen alcohol drinken.
paulus811
7 jaar geleden
JoanDArc, ik snap de reactie op mijn antwoord niet. Hoe moet ik jouw reactie lezen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een slecht vertaalde sponsered story van George Hobica. Cabinepersoneel van de KLM eten in geen geval de overgebleven maaltijden van de business class. Zij eten van de crewcontainer.
In de economy class wordt wijn in kwart flesje
s geserveerd. In de First en World business class uit de fles. Voor de start zijn de flessen al geopend en wordt de kurk teruggeplaatst. Niets meegenomen door cabinepersoneel, zelfs geen bakjes uit de babytrolley.
Wat er in het duister gebeurt weet ik niet.