De creditkaart maatschappij zegt dat een vliegticket een dienst is en geen produkt is dat zo????

Air berlin is failliet ik probeer te claimen bij mastercard die zeggen een vliegticket is een dienst.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
TurfGraver
6 jaar geleden
Wat neem je mee naar huis als product anders?
TurfGraver
6 jaar geleden
Overigens is het een definitie kwestie.
Een dienst is eigenlijk ook een product...
Zij verzekeren (tastbaar) goederen.
Utrecht
6 jaar geleden
En toch: jaren geleden had ik met mijn ANWB VISA card vliegtickets gekocht bij VBird. Ook deze maatschappij ging failliet. Ik heb toen zonder problemen direct mijn geld terug gekregen.
Blijkbaar ziet Mastercard (of de Nederlandse uitgever van je card) dit anders. En/of ze proberen het om een grote stormloop van AB gedupeerden af te wenden.
TurfGraver
6 jaar geleden
Kan. Tis maar wat ze wel of niet verzekeren.
Misschien zelfs reis en of annulering verzekeringen?
SimonV
6 jaar geleden
Er zijn inderdaad maatschappijen waarbij je wel je geld terugkrijgt. Maar niet bij MasterCard (zie Bankruptcy):
http://www.mastercard.com/travelservices/terms-and-conditions.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een dienst is geen product. Het zit zelfs in de naam. Dat wat geproduceerd is.... product.
TurfGraver
6 jaar geleden
Tja, definities...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Product_(economie)
Zeg het maar
http://www.betekenis-definitie.nl/product

Antwoorden (1)

Je kunt het fysieke ticket natuurlijk als product zien, maar wat je feitelijk koopt is vervoer van A naar B, en dat is een dienst.

Toegevoegd na 40 seconden:
Dus ja, Mastercard heeft helaas voor jou gelijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Een dienst is ook een product.
Mastercard verzekerd veelal alleen goederen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@TurfGraver, dat is een kwestie van definitie. In mijn perceptie (en die van vele anderen) is een product tastbaar en een dienst niet en dus is vervoer een dienst. En voordat je nu zegt dat een vliegtuig tastbaar is: je koopt niet het vliegtuig, maar alleen het recht om in een bepaald vliegtuig te zitten ;-)
SimonV
6 jaar geleden
In economische zin is een dienst een product. https://nl.wikipedia.org/wiki/Product_(economie)