Welke landingsbaan van Schiphol wordt gebruikt, wanneer vliegtuigen boven Purmerend de aanvliegroute hebben?

Je hoort ze niet, omdat ze zo hoog zitten nog. Maar het is een duidelijk aanvliegroute, omdat elke minuut een vliegtuig over komt.
PS: Op dit moment is het niet zo.

Vervolg vraag dan, is hoe ik kan zien wanneer die baan op is?

Wil me namelijk voorbereiden op een foto die ik wil gaan maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Als je er een datum en tijd bij had gezet had ik het precies voor je kunnen nagaan met http://casperflights.com/unified/?location=eham nu heb ik een beetje steeksproefgewijs gekeken en ik zag een poosje vliegtuigen komen vanaf het IJsselmeer, net ten noorden over Purmerend en dan buigen ze scherp al naar het zuiden om te landen op de Polderbaan, zie afbeelding.

Als dat niet klopt (je woont niet aan de noordkant en ze komen niet van oost naar west overvliegen) moet je dus zelf even de tijd en datum opzoeken wanneer het was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn 3 banen op Schiphol die noord-zuid lopen: de Aalsmeerbaan, de Zwanenburgbaan en de Polderbaan.
Alleen bij zuidelijke windrichtingen (of bij windstilte) zullen vliegtuigen over Noord Holland aan komen vliegen om één van deze banen te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Purmerend richting Schiphol lijkt me een aanvliegroute van NO naar ZW De landingsbanen die in die richtingen liggen op Schiphol zijn de Oostbaan (2010 mtr.) en en de Kaagbaan (3500 mtr.)

Ik ben absoluut geen vliegtuigkenner dus het kan ook zijn dat ze tussen Purmerend en Schiphol nog een draai maken waardoor ze via de Polderbaan of Zwanenburgbaan komen.

Zie bron voor meer info.