Ik krijg geen traceerinformatie meer binnen van een pakketje uit China, wat kan dit betekenen?

Al een paar dagen geleden stond er op de AliExpress app dat mijn pakket "land van oorsprong" dus China had verlaten. Dit staat er onderhand nog steeds. Maar een vliegtuig blijft toch niet dagen in de lucht zweven? Bij andere pakketten krijg ik altijd een melding bij één van mijn traceerapps zoals Parcel en AfterShip dat het Nederland is binnengekomen. Ik wil dus graag weten waar het pakket zich nu bevindt en waarom ik geen updates meer binnen krijg. Het pakket is verstuurd met China Post.

Toegevoegd na 9 uur:
Toegevoegd na 9 uur: Ik weet dat het altijd eventjes duurt vanuit China. Elke week komt er wel een pakketje binnen. Mijn vraag was daarom ook, waarom ik geen traceerupdates meer krijg van ChinaPost.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Dit kan diverse mogelijkheid hebben. Computer storing. Pakketje is in het gekeerde land aangekomen. Pakketje is verdwaald. De traceercode is beschadigd, dus pakketje is wel onderweg, maar het wordt niet meer geregisterd. Bij een zeer belangrijk pakket heb ik mee kunnen kijken hoeveel pakketten goed gaan en hoeveel niet. En van de 100 komen er 99 goed aan, maar bij 10% loopt het pakketje vertraging op en is handmatige actie nodig om het pakketje in de juiste richting of weer in beweging te brengen. En omdat de klant live mee kijkt. Ziet deze ook wanneer het bijna fout gaat. Als het lang duurt mag je bellen, maar wel na een afkoel periode. De verzender en afhandelaar dienen wel de kans gehad hebben om het uit zich zelf op te lossen.

Een lang verhaal om aan te geven dat het van als kan betekenen en misschien te laat voor deze vraag steller, maar misschien wel op tijd voor iemand met dezelfde vraag.