Bestaan vliegende fietsen al of zijn er ontwikkelaars mee bezig?

Het lijkt me met al het technisch vernuft dat tegenwoordig bestaat moeilijk denkbaar dat het nog niet haalbaar zou zijn vliegende fietsen of toch iets simpels dat enkel op spierkracht zou kunnen vooruitkomen te ontwikkelen. Ik dacht bijvoorbeeld aan een romp gevuld met helium om het geheel al meteen een stuk lichter tot gewichtloos te maken en dan aan pedalen die vleugels laten bewegen of iets dergelijks en iets voor de armen om richting te kiezen, te landen, op te stijgen...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Op 12 juni 1979 vloog een luchtfiets succesvol over een afstand van ruim 35 km het Kanaal over en won daarmee de tweede Kremer-prijs. Het toestel, de Gossamer Albatross, was gebouwd door dr. Paul B. MacCready. De oversteek duurde drie uur en tien minuten.[1][2] Ook zijn er hiervoor en hierna andere luchtfietsen vervaardigd. Inmiddels staat het afstandsrecord op meer dan 115 km, gevestigd met de 31 kilo zware MIT Daedalus 88.

De eerste Nederlandse vliegfiets is opgestegen op 9 augustus 2009 te Kempen Airport, Budel. De TU Delft-student Jesse van Kuijk slaagde erin een sprong te maken op eigen kracht. Zijn poging werd in de lucht afgebroken door een gebroken ketting.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Luchtfiets

Dus ja: ze bestaan al en ontwikkelaars zijn er ook nog mee bezig.
Bordensteker