Hoe kan ik het beste voedsel/drinken meenemen tijdens een vlucht met transit?

Ik vlieg van Hanoi, Vietnam naar Schiphol, met een tussenstop van 3uur op Istanbul, Turkije. Ik wil graag wat te eten/drinken hebben in Istanbul, en wens deze graag zelf mee te nemen vanuit Vietnam. Ik reis zonder ruimbagage, enkel handbagage! De vervoerende maatschappij is Turkish Airlines.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
7 jaar geleden
Verpakte eiwitrepen/mueslirepen etc kan sowieso lijkt mij. Even kijken wat de regels zijn voor dingen meenemen van de landen waar je in reist.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zorg dat de inhoud van wat je meeneemt GOED leesbaar is op de verpakking, daarmee voorkom je problemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Drinken mee nemen zal niet gaan je mag dat niet mee het vliegtuig in nemen
Amadea
7 jaar geleden
Volgens mij mag je wel flesjes water met een inhoud van 100 milliliter meenemen.
tinus1969
7 jaar geleden
@Kuykma1; het is niet overal verboden om vloeistoffen mee te nemen het vliegtuig in.
ronron1212
7 jaar geleden
@tinus1969 waar dan niet?

Antwoorden (1)

Voor drinken wordt het al lastig. Je mag in totaal maximaal 1 liter aan vloeistoffen meenemen. Maar dit moet afzonderlijk verpakt in flesjes van maximaal 100 ml. De flesjes moeten in een afsluitbaar zakje van maximaal 1 liter. In zo'n zakje krijg je onmogelijk 10 flesjes. Je mag maar 1 zakje meenemen. Dus in de praktijk zal het hooguit 500 of 600 ml vloeistoffen zijn. Als je terugreist naar huis kun je dat allemaal benutten voor drinken, maar dan moet je dus al je restjes shampoo, tandpasta etc. achterlaten. Het lijkt mij echt veel makkelijker om in Istanbul een flesje drinken te kopen.