Worden vliegtuigmotoren ook in PK uitgedrukt, of gebruikt men hier een andere term voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Nee. Hier wordt hget 'pounds of thrust' voor gebruikt. Zal even naar een goede nl vertaling zoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ah.. ja Stuwkracht

Stuwkracht
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
De vier krachten die op een vliegend object werken: liftkracht, zwaartekracht, stuwkracht en luchtweerstand.

Stuwkracht is de kracht die een object voortbeweegt dat massa uitstuwt. Het is de reactiekracht die deze uitgestuwde massa heeft op het object. Onder andere raketmotoren, straalmotoren, propellers en scheepsschroeven werken op deze manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De stuwkracht van een straalmotor wordt uitgedrukt in gewichtseenheden, zoals ponden of ton.