Vliegen piloten van een luchtvaartmaatschappij soms zonder passagiers?

Bijvoorbeeld: Een embraer van TuiFly vliegt van Rabat naar Parijs, zet de passagiers af en vliegt vervolgens terug naar 1 van zijn hoofdadressen: Oostend zonder passagiers om vandaaruit weer met andere passagiers naar een andere bestemming te vliegen.

Ik zag gisteren heel laag en vliegtuig overvliegen op 1 km hoogte, 25 km van oostende luchthaven. Het was een vliegtuig met als vertrekplaats Rabat en bestemming Parijs. (kon ik zien met een app op gsm) nu is mijn vraag wat dit vliegtuig boven oostende doet? Daarom dacht ik dat het vliegtuig had geland in parijs en terug vloog naar zijn thuisbestemming zonder de vluchtgegevens aan te passen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is soms niet te voorkomen dat een vliegtuig om logistieke redenen leeg vliegt, maar dit wordt zoveel mogelijk voorkomen. Vliegtuigen zijn enorm duur in aanschaf en onderhoud en moeten daarom zoveel mogelijk vliegen met betalende passagiers om rendabel te kunnen opereren. Vliegtuigen worden ook zo kort mogelijk aan de grond gehouden.