als je gaat vliegen met een maatschapij en bij dezelfde maatschapij naar een ander vliegtuig overstapt gaat dan je bagage automatisch mee?

We stappen over van een pegasus vliegtuig over naar een ander pegasus vliegtuig om door te reizen naar onze eind bestemming. Volgens schema zit er 5 uur tussen de vluchten. Moeten we de bage op nieuw ophalen of kunnen we rustig zelf wat gaan doen? Ons tussenstation is sabiha istanbul.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf. Als je 1 ticket hebt voor de hele vlucht inclusief overstap (Nederland - Eindbestemming) kun je er van uit gaan dat de bagage automatisch wordt doorgelabeld, je hoeft de koffer niet zelf opnieuw in te checken.

Heb je echter twee losse tickets (Nederland - Istanbul en Istanbul - Eindbestemming), dien je dit na te vragen bij de check-in. Daar zal bepaald worden wat er mogelijk is. Normaal gesproken dien je bij meerdere losse vliegtickets je bagage op te halen en opnieuw in te checken.

Mocht je nu nog steeds twijfelen, kun je altijd nog contact opnemen met je luchtvaartmaatschappij. Daar zit een heel callcenter voor je klaar om je vraag te beantwoorden. Zie daarvoor ook http://www.flypgs.com/nl/contact/call-center.aspx