Welke technologie word gebruikt om een UAV te besturen?

Als we als voorbeeld de MQ9-Reaper nemen. Dit is een UAV die zelfs intercontinentale vluchten kan maken. Ik ben benieuwd welke technologie dit mogelijk maakt.

Wat word er gebruikt om dit toestel over zo'n lange afstand te besturen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Satelliet technologie wordt gebruikt om vanaf een grondstation de UAV te besturen.
Dat deze voor intercontinentale taken wordt ingezet lijkt mij erg sterk met een actieradius van 1800 KM is het niet genoeg om deze voor intercontinentale missies in te zetten, daarom gaan deze UAV's mee met een transport vliegtuig naar de betreffende locatie om aldaar ingezet te worden voor surveillance taken o.i.d.