Is het veilig om mijn desktop mee te nemen in mijn koffer zonder beschadiging?

Ik wil graag mijn desktop meenemen naar Amerika waar ik ga wonen
de vraag is of het veilig zou zijn om hem in mijn koffer te doen want ik
hoor en zie ze nog wel met koffers gooien etc.

Ik verwacht zoizo wel wat 'bescherming' er omheen te doen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
Utrecht
8 jaar geleden
Gaat hij het wel doen op 110V?
En een beetje zonde van je bagagevrijstelling om deze voor een desktop-PC te gebruiken.
ronron1212
8 jaar geleden
Zou hem niet meenemen in het ruimbagage dus je koffer maar in je handbagage.
tinus1969
8 jaar geleden
Ik zou idd eerst eens checken of je desktop het daar wel doet.

Antwoorden (2)

Niet in je koffer...gaat in het ruim. Afgezien van gooi/smijtwerk wordt het heel erg koud in het ruim. Alternatief: laptop

Toegevoegd na 1 uur:
Nogmaals: het is niet aan te bevelen...nog los van de extra kosten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pak die desktop goed in je koffer zodat er geen direct contact bestaat met de randen van je koffer. Koop een setje shockwatch impact stickers, om achteraf te kunnen zien of er met je koffer gegooid is, en bagagemedewerker herkennen deze stickers en zullen dan ook wat voorzichtiger met je koffer omgaan(om een eventuele claim te voorkomen) Temperatuur in het ruim is geen valide reden om het niet te doen, het gaat ten slotte niet om een huisdier, en heel veel parcels worden op deze manier vervoerd.

Maar beter is om een doos te nemen en goed te verpakken, en dan ook met die shockwatch stickers, en als extra bagage mee te nemen(tegen meerprijs)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Meestal dekken ze zich wel in voor "breekbaar" bagage (moet je apart versturen).
En "gewoon handelen van bagage" is al niet lekker voor een desktop lijkt me.
https://www.youtube.com/watch?v=6RWBAlWc3aQ
Maar ach, als je alles even los (goed) verpakt, of na aankomst controleren of alles nog wel op zijn plek zit (en zou hardeschijven in handbagage doen) kun je het wagen.