Bezit een straal- verkeersvliegtuig een instument wat het moment aangeeft dat tijdens de start dat kan worden 'opgetrokken'?

Of......, is dit een gevoels-, snelheids- of ervaringskwestie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Men berekent idd. gewicht (incl brandstof) temperatuur. Lengte van de baan ( wanneer is het moment dat je niet meer kunt stoppen) Ook zal hij het aantal graden Flaps bepalen (zijn die uitschuidelen achter aan aan vleugel) Hierdoor vergroot hij de draagkracht en kan hij eerder opstijgen. Dat wordt afgroepen door de co-piloot in 80 knots V1- ( vee one) v2 - en dan roept hij rotation. Op dat moment trekt de captain de knuppel iets naar achter en gaat het toestel omhoog. De v1 v2 en rotation zijn dus snelheden die elke vlucht vooraf bepaald worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100