Dat staat voor de "versie" het duidelijkst is dat te zien bij een Boeing 747

De 100 had boven maar 3 raampjes en had daar alleen een soort lounch room. de 200 had er een kleine business-class daarom zaten er al wat meer raampjes. Bij de 747 300 konden er zo veel mensen zitten dat men er een extra nootuitgang bij moest maken. De 400 had winglets en andere verbetering. De 500, 600 en de 700 waren langer dan de 400 maar die zijn nooit in productie genomen. De 747-800 (747-8) is de laatste en is milieu vriendelijker.

Daarnaast heb je ook nog varianten in de varianten zo is er bijvoorbeeld een 747-200B, 747-200F, 747-200C en 747-200M. De B was voor passagiers, F voor vracht, C kon je gemakkelijk ombouwen voor passagiers en vracht. De M was de Combi deze had achter vrachtruim en voor passagiers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank, duidelijk (:

Andere antwoorden (3)

Een soort typenummer denk ik.

Boeing 737-200 is een verlengde versie van de Boeing 737-100.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_737

Het zegt dus iets over wat voor type Boeing 737 het is.
12 jaar geleden
Ja het type nummer de b 737-100 is het eerste model
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een verschil in types indd bijvoorbeeld hoe groter het getal erachter hoe groter de kist. met letters enz. is het hierboven mooi uitgelegt.